• تاریخ انتشار : 1402/04/12 - 07:26
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 248
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران

دکتر قناعتی: نتیجه عملکرد دانشگاه علوم پزشکی تهران به طور مستقیم به جامعه باز‌می‌گردد

در نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران، ادامه دستورالعمل اجرایی بودجه و انضباط مالی دانشگاه در زمینه پروژه‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، بهبود استاندارد تجهیزات و مدیریت هزینه بحث و بررسی شد.

نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران
 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در نشست ۱۱ تیر ۱۴۰۲، دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه، با اشاره به  اهمیت همدلی در مدیریت سازمان گفت: دستیابی به همدلی نیازمند رعایت عوامل درونی و بیرونی است.دکتر قناعتی گفت: موفقیت‌های دانشگاه گاهی مورد هجمه افراد بیرونی قرار می‌گیرد و این هجمه‌ها سبب توجه بیشتر مسئولان برای ارائه راه حل های جدید شده و خود باعث افزایش سرعت مدیریت  چالش ها می‌شود.بنابر این باید حتی از افرادیکه با نیت سوء نقد میکنند تشکر کرد.

رئیس دانشگاه: من همواره از نقد استقبال می‌کنم و هریک از همکاران هر نقدی به عملکرد موجود دارند می‌توانند آزادانه مطرح کنند. ما امانتدار دانشگاه هستیم و‌ باید دقت کنیم مسائلی را بیرون از مجموعه مطرح کنیم که باعث افزایش بهره وری ‌دانشگاه شود چراکه نتیجه عملکرد دانشگاه به طور مستقیم به جامعه باز‌می‌گردد.
دکتر قناعتی در بخش دیگری از سخنان خود، بااشاره به افزایش حجم کار دانشگاه سبطین با شروع ترم جدید گفت: دانشکده پزشکی و معاونت‌های مرتبط کمک کنند که نمایش اقتدار دانشگاه در سبطین حفظ و کارها به خوبی انجام شود.
رئیس دانشگاه در زمینه توزیع شفاف و‌ مناسب منابع تاکید کرد و گفت: به همت دکتر رحیم نیا معاون توسعه دانشگاه، مشکلات ما نسبت به دانشگاه‌های دیگر کمتر است. به هرحال منابع دانشگاه مشخص است و باید در تصمیم‌گیری‌ها، خود را متعلق به این مجموعه بدانیم و به بهتر توزیع شدن منابع کمک کنیم.
دکتر قناعتی با تاکید بر جذب منابع بیرونی گفت: اگر بنابود امور دانشگاه با بودجه‌های مصوب بگذرد، قطعا کاری پیش نمی رفت بنابراین باید در زمینه جذب منابع از بیرون دانشگاه تلاش کنیم.
رئیس دانشگاه هزینه‌کرد در زمینه درمان بیماران و خرید تجهیزات مورد نیاز آنان را سرمایه‌گذاری دانست و افزود: هر اقدامی که به کاهش پرداخت از جیب مردم کمک کند سودآور است بنابراین لازم است در این زمینه بیشتر هزینه کنیم.

بررسی دستور جلسه
در ادامه دکتر رامین رحیم نیا معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه، ادامه دستور العمل اجرایی بودجه و  انضباط مالی دانشگاه در زمینه پروژه های تمکل دارایی های سرمایه ای و بهبود استاندارد تجهیزات و مدیریت هزینه را تشریح کرد و گفت: در راستای سیاست تمرکز زدایی ستاد و کمک به واحدهای دانشگاه، مدیریت فنی و نظارت بر طرح های عمرانی، بیمارستان ها و دانشکده ها را به 5 قطب تقسیم کرده است و برای هر قطب مسئول فنی انتخاب شده است.
دکتر رحیم نیا بر حفظ و نگهداشت تجهیزات سرمایه ای تاکید کرد و گفت: اعتبارات مربوطه، با نظر واحدهای تخصصی، در تفاهم نامه هر واحد لحاظ شده و لازم است واحدها تا سقف اعتبار مندرج در تفاهم نامه نسبت به مدیریت حفظ و نگهداشت تجهیزات سرمایه ای، تاسیساتی و ساختمانی اقدام کنند.
معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه، مدیریت هزینه در دانشگاه را ضروری دانست و گفت: به منظور مدیریت هزینه و لزوم برنامه ریزی مناسب در استفاده بهینه از منابع موجود، فرم مدیریت هزینه در اختیار واحدها قرار گرفته است. همچنین سامانه های متعددی در این زمینه طراحی شده که مورد توجه دانشگاه های دیگر قرار گرفته است.
دکتر رحیم نیا با اشاره به روز رسانی فضای آموزشی دانشگاه گفت: تا یکی دوسال آینده دانشکده ها از نظر فضای فیزیکی، تجهزات آموزشی و میز و صندلی به روز خواهند شد.
معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه، از ایجاد واحد نگهداشت تجهیزات دانشگاه خبر داد و گفت: با راه اندازی این مرکز امیدوارم مسائل حوزه تاسیسات و تجهیزات برطرف شود.
پیش از دستور
حجت‌الاسلام‌ و المسلمین میر مجید سید قریشی مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه نیز با تبریک اعیاد قربان و غدیر، ادامه نام امیرالمومنین به مالک اشتر را در قالب آیه 55 سوره مائده  تشریح کرد.

  • گروه خبری : حوزه ریاست
  • کد خبر : 237363

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *