• تاریخ انتشار : 1402/08/03 - 08:16
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 247
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

اختتامیه جشنواره ورزشی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی تهران

دکتر قناعتی: افراد ورزشکار قدرت تاب‌آوری و روابط خانوادگی و اجتماعی بهتری دارند

آئین اختتامیه جشنواره ورزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با حضور مسئولان دانشگاه و جمعی از ورزشکاران و قهرمانان ملی برگزار و از مجتمع بیمارستانی امام خمینی با ۱۲ مدال، مرکز قلب تهران با ۴ مدال و بیمارستان شریعتی با ۳ مدال به عنوان رتبه‌های اول تا سوم تجلیل شد.به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، بیش از هزار ورزشکار از کارکنان، اعضای هیئت‌علمی و بازنشستگان از ۴۲ واحد زیرمجموعه دانشگاه شرکت داشتند. این مسابقات در ۷ رشته آقایان و ۶ رشته بانوان برگزار شد.

آئین اختتامیه جشنواره ورزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با حضور مسئولان دانشگاه و جمعی از ورزشکاران و قهرمانان ملی برگزار و از مجت
 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، بیش از هزار ورزشکار از کارکنان، اعضای هیئت‌علمی و بازنشستگان از ۴۲ واحد زیرمجموعه دانشگاه شرکت داشتند. این مسابقات در ۷ رشته آقایان و ۶ رشته بانوان برگزار شد.  دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، حضور بازنشستگان و پیشکسوتان دانشگاه را در این جشنواره ارج نهاد و افزود: بازنشستگان دارای مقام ارشدیت هستند و در سیستم‌های پیشرفته جهان نیز بازنشستگی معنا ندارد و افراد باتجربه به پیشرفت مجموعه خود کمک می‌کنند.  
دکتر قناعتی با اشاره به مزایای ورزش گفت: ورزش از لحاظ فیزیولوژی باعث ترشح هورمون‌های اندروفین و سروتونین و در نتیجه موجب شادابی و نشاط می‌شود. 
رئیس دانشگاه، افزایش قدرت تفکر را از دیگر مزایای ورزش برشمرد و گفت: افراد ورزشکار قدرت تاب‌آوری و روابط خانوادگی و اجتماعی بهتری دارند.
رئیس دانشگاه با بیان اینکه ورزش در ایران به خوبی نهادینه شده، آموزش را در تقویت روحیه تیمی موثر دانست و افزود:  به نسبت ورزش‌های تیمی اغلب در ورزش‌های انفرادی خوب عمل می‌کنیم و جا دارد ارزش‌های کار تیمی را بیشتر آموزش دهیم. 
دکتر قناعتی با بیان اینکه ارزش کار تیمی در افزایش کارایی مجموعه اثر دارد افزود: دانشگاه علوم پزشکی تهران الگوی مدیریت و کار تیمی و افزایش بهره‌وری است و این افتخاری بزرگی است که باید آن را حفظ و به نسل‌های آینده تحویل دهیم. 
دکتر قناعتی از معاون فرهنگی  دانشجویی دانشگاه خواست برای برگزاری مسابقه دو همگانی کارکنان برنامه‌ریزی کنند و گفت: همکاران ورزشکار دانشگاه، همانگونه که خود ورزش می‌کنند، دیگران را نیز به ورزش تشویق کنند و روحیه تیمی در ورزش را به کار خود انتقال دهند.

افزایش امکانات ورزشی در آینده نزدیک
دکتر مهدی ابراهیمی معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه، با بیان اینکه اهمیت ورزش در جمع ورزشکار حاضر در این جلسه، پوشیده نیست افزود: اگرچه پول و مادیات ابزار خوشبختی را فراهم می‌آورد؛ اما  احساس خوشبختی، پس از ورزش و با افزایش جمع‌های ورزشی نیز حاصل می‌شود.
دکتر ابراهیمی  تلاش شبانه‌روزی همکاران مدیریت تربیت بدنی دانشگاه در برگزاری این جشنواره را مثال‌زدنی توصیف کرد و گفت: تیم تربیت بدنی دانشگاه، در این چندسال تلاش بسیاری داشتند که کمتر دیده شده و لازم است جمع‌ ورزشکاران تلاش یکدیگر را منعکس کنند.
معاون فرهنگی دانشگاه، شمار همکاران تربیت بدنی در مجموعه دانشگاه را حدود ۴۰ تا ۵۰ تن برشمرد و افزود: به این همکاران کمک کنیم و ورزش همگانی را در دانشگاه رونق ببخشیم.
دکتر ابراهیمی با اشاره به کوه‌گشت هر هفته دانشجویان که از مهر سال گذشته تا اواسط تیرماه امسال ادامه داشت گفت: این کوه‌گشت را می‌توان در فضای کارکنان و اعضای هیئت علمی و بازنشستگان  هم برگزار کرد.
معاون  دانشجویی فرهنگی دانشگاه، از تفاهم نامه افزایش امکانات ورزشی دانشگاه با شهرداری خبر داد و گفت: به منظور افزایش امکانات تربیت بدنی رئیس دانشگاه به زودی تفاهم نامه‌ای را با شهردار تهران به امضا می‌رسانند و براساس آن همکاران می‌توانند از فضاهای ورزشی منطقه خود بهره‌مند شوند.

مشارکت قابل توجه کارکنان و بازنشستگان در جشنواره ورزشی دانشگاه
امیر شایگان راد مدیر تربیت بدنی دانشگاه، هدف این دوره مدیریت تربیت بدنی دانشگاه را شناسایی استعدادهای قهرمانی و کسب مدال ها و مقام های قهرمانی در مسابقات مختلف و همچنین ایجاد تحولات چشمگیر در ورزش همگانی قهرمانی دانست و گفت: نکته قابل توجه در این جشنواره ، مشارکت همکاران بازنشسته است زیرا سلامت همکارانی که سال ها برای دانشگاه خدمت کردند برایمان اهمیت بسزایی دارد.
مدیر تربیت بدنی دانشگاه با اشاره به مشارکت هزار و 27 ورزشکار در این دوره از مسابقات گفت: از این تعداد 32 شرکت کننده از بازنشستگان گرامی بودند و موفق شدند 4 مدال رنگارنگ کسب کنند.
وی با مقایسه میزان مشارکت واحدها در این دوره از رقابت ها گفت: 42 واحد دانشگاه در جشنواره ورزشی کارکنان شرکت کردند و معاونت توسعه با 101 شرکت کننده، بیمارستان امام خمینی با 75 و داروخانه های منتخب 13 آبان با 62 شرکت کننده بیشترین شمار ورزشکاران را راهی مسابقات کردند.
شایگان با اشاره به میزان مشارکت  بانوان و آقایان گفت: 400 بانو در 6 رشته ورزشی و 600 آقا در 7 رشته ورزشی بایکدیگر رقابت داشتند و یکی از موارد قابل توجه در این جشنواره حضور پررنگ تر بانوان بود که امیدوارم با سرمایه گذاری بیشتر در این بخش، شاهد مشارکت بیشتر همکاران خانم در عرصه ورزش باشیم.
شایگان توجه علمی و تخصصی به مقوله ورزش را از دیگر برنامه های مدیریت تربیت بدنی دانشگاه دانست و افزود: به این منظور تاکنون دو کارگاه آموزشی آسیب های ورزشی و مکمل های ورزشی را برگزار شده است.

  • گروه خبری : معاونت دانشجویی فرهنگی
  • کد خبر : 249237
زهرا شهماری
تهیه کننده:

زهرا شهماری

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *