سه شنبه 12 تیر 1403
لوگو

دانشکده علوم پیراپزشکی

دانشگاه علوم پزشکی تهران

  • تاریخ انتشار : 1402/12/08 - 13:02
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 156
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی دانشکده پیراپزشکی

دکتر قناعتی: استادان باید دانشجویان را قوی، آگاه و به روز پرورش دهند

دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در دیدار با استادان دانشکده پیراپزشکی و افتتاح آزمایشگاه تخصصی فلوسایتومتری گفت: استادان باید دانشجویان را قوی، آگاه و به روز پرورش دهند.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران دوشنبه 7 اسفند 1402، با حضور در دان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ دانشکده علوم پیراپزشکی به نقل از سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران دوشنبه 7 اسفند 1402، با حضور در دانشکده پیراپزشکی، آزمایشگاه تخصصی فلوسایتو متری را افتتاح و با اعضای هیئت علمی دانشکده دیدار و گفتگو کرد.
در این نشست دکتر قناعتی در راستای رسالت مسئولیت اجتماعی دانشگاه، به حضور دانشجویان و اساتید در بازدیدهای شنبه های نیکوکاری تاکید کرد و گفت: حضور استادان و دانشجویان در این بازدیدها به حل مشکلات نیازمندان و آسیب های اجتماعی کمک خواهد کرد و معاونت فرهنگی دانشکده برای حضور افراد در این بازدیدها برنامه ریزی و گزارش آن را اعلام کند.
رئیس دانشگاه با تاکید بر آزاد اندیشی دانشجویان در دانشکده بیان کرد:  دانشگاه، مانند دبیرستان نیست، دانشجویان باید در مسائل اجتماعی فعال باشند و این وظیفه ما است که در خصوص مسائل اعتقادی و ارتباط معنوی و منتوریگ دانشجویان فعال تر باشیم.
وی در ادامه به اهمیت فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان متولی توسعه هوش مصنوعی در نظام سلامت معرفی شده است باید در این حوزه نیز ارتقا پیدا کند.
دکتر قناعتی آی تی را موثر ترین بخش در گسترش عدالت، شفافیت و جلوگیری از فساد دانست و افزود: فناوری اطلاعات در رشد اجتماعی و سیاسی جامعه تاثیر دارد و آموزش و گسترش آن بسیار مهم و حائز اهمیت است.
رئیس دانشگاه خطاب به اساتید گفت: کلید حل مشکلات دانشگاه در دستان شما است، دانشگاه محیط پویایی است و اساتید باید دانشجویان را قوی و آگاه و به روز پرورش دهند.
دکتر قناعتی بر افزایش ارتباطات بین الملل تاکید کرد و گفت: ارتقا و جهش دانشگاه آثار مثبت بسیاری به همراه دارد  و همه باید در جهت رشد و پیشرفت آن کوشا باشیم
در ادامه دکتر شعبان علیزاده رئیس دانشکده پیراپزشکی گزارشی از عملکرد دانشکده پیراپزشکی ارائه داد و «سرآمدی در علوم تشخیصی مراقبتی و اطلاعات سلامت» را شعار دانشکده خواند و گفت: این دانشکده حدود 800 دانشجوی داخلی و 90دانشجوی بین الملل در رشته های مختلف از کاردانی تا دکتری تخصص دارد..
وی تحول در برنامه های آموزشی، توسعه فعالیت های بین رشته ای و بین دانشکده ای، توسعه فعالیت های دانشکده در راستای ایفای نقش مسئولیت پذیری اجتماعی و حضور موثر در جامعه را از جمله اولویت های دانشکده بر شمرد.
رئیس دانشکده پیراپزشکی ارائه خدمات در حوزه سلامت را یکی از افتخارات دانشکده دانست و گفت: بهینه سازی تجهیزات حوزه فناوری اطلاعات و  راه اندازی آزمایشگاه تخصصی فلوسایتو متری از جمله دستاوردهای دانشکده پیراپزشکی است.

  • گروه خبری : حوزه ریاست,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 260539
زهرا شهماری
تهیه کننده:

زهرا شهماری