• تاریخ انتشار : 1402/08/23 - 11:36
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 99
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

برگزاری جشن روز فناوری اطلاعات سلامت دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران

انجمن علمی و فناوری اطلاعات سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، جشن روز فناوری اطلاعات سلامت دانشجویان را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران به نقل از معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه، انجمن علمی و فناوری اطلاعات سلامت دانشگاه با همکاری انجمن علمی و دانشجویی فناوری اطلاعات سلامت ایران و همراهی مدیریت امور فرهنگی و اجتماعی این جشن را 20 آبان ماه 1402 از ساعت 15 تا 18 ویژه دانشجویان رشته های HIT و MIT و انفورماتیک پزشکی تمامی مقاطع از دانشگاه های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی، ایران، ارتش و دانشگاه تربیت مدرس و با حضور دکتر مرجان قاضی سعیدی معاون آموزشی دانشکده پیراپزشکی دانشگاه، دکتر رضا صفدری مدیر گروه مدیریت اطلاعات سلامت و انفورماتیک پزشکی دانشگاه، و دکتر لیلا شاهمرادی عضو هیئت علمی مدیریت اطلاعات سلامت دانشگاه، در سالن آمفی تئاتر دانشکده بهداشت دانشگاه برگزار کرد.
دکتر مرجان قاضی سعیدی ضمن عرض خیر مقدم و تبریک هفته جهانی فناوری اطلاعات سلامت گفت: حضور پر خیر شما در این مجموعه آموزشی، برکتی بی بدیل از جانب خداوند متعال است و از دست اندرکاران اجرایی برنامه قدردانی کرد.
دکتر قاضی سعیدی عنوان کرد فن آوری هر روز دنیا را با انقلابی جدید مواجه می کند و مسلما حوزه سلامت هم از این تحولات بی نصیب نمانده و در این راستا با بکارگیری تکنولوژی های بی بدیل از جمله AI، ML، IOT و سایر انواع تکنیک های جمع آوری و تحلیل صحیح داده ها توسعه های قابل توجهی در این راستا ایجاد شده است و همه این موارد در حوزه های بهداشتی درمانی از جمله دارو، درمانی، Preict تصمیم سازی های عملیاتی و استراتژیک در سطوح مختلف قابل مشاهده است. نقش انکار ناپذیری در نظام آینده سلامت خواهد داشت و در پس پرده همه این ابزار ها، متدها و روش های نوآورانه تسهیل در سلامت انسان ها و کادر درمان خواهد بود.
وی افزود متخصصین فناوری اطلاعات سلامت عملا نقطه مرکز و محور اصلی چرخ صنعت سلامت هستند که با آگاهی کافی امکان دسترسی به داده های درست، مکان درست و در زمان درست امکان پذیر می سازد. آشنایی با حوزه های تحلیلی و فناورانه جدید و مناسب و کوشش در توانمند سازی خود در زمینه های مرتبط از جمله تکنولوژی های روز در زمینه AI یا متدهای تحلیل و تصمیم سازی و حوزه های دیجیتال و تله است و نحوه بکارگیری آنها در حوزه سلامت برای بهینه شدن فعالیت های قابل توجهی را پیش رو خواهد گذاشت.
در ادامه دکتر سید محمد ایوب زاده عضو هیئت علمی گروه مدیریت اطلاعات سلامت و انفورماتیک پزشکی دانشگاه گفت: باشگاه فناوری اطلاعات، فرصتی برای رشد و مهارت افزایی با توجه به رشد سریع فناوری اطلاعات، سیستم کلاسیک دانشگاه از این رشد عقب مانده و پاسخگوی نیازهای فناورانه نمی باشد. لذا نیاز به وجود راه حل هایی برای برطرف کردن این شکاف وجود دارد.
باشگاه فناوری اطلاعات دانشکده علوم پیراپزشکی، برای چابک سازی و واکنش سریع در مقابل تغییرات سریع فناوری به وجود آمده است. از اهداف این باشگاه می توان به این موارد اشاره کرد:

•             یادگیری کد نویسی برای ایجاد برنامه های کاربردی و سیستمی در شرایط پروژه های واقعی

•             یادگیری کار تیمی در کنار سایر دانشجویان

•             مشارکت در پروژه های فناوری اطلاعات به خصوص در حوزه سلامت

•             امکان درآمد زایی در کنار تحصیل

•             محیطی برای تمرین ایجاد کار استارتاپی قبل از فارغ التحصیلی در کنار سایر دانشجویان

این باشگاه 23 خردادماه 1402 با حضوری اساتید و دانشجویان افتتاح شده و پس از جلسات همفکری با دانشجویان پروژه ای از بیمارستان امام خمینی (ره) اخذ کرده است همچنین با سازمان های مختلف مانند سازمان زیباسازی شهرداری تهران جلساتی برای بررسی فرصت های همکاری برگزار کرده است. این سازمان ها بسیار علاقه مند به همکاری با باشگاه بوده اند. در ادامه جلساتی به منظور بازخورد گرفتن از پیشرفت باشگاه با دانشجویان برگزار شد و مقرر شد کارگروه هایی تخصصی به منظور یادگیری فناوری های به روز در چهار دسته ی هوش مصنوعی، توسعه وب، توسعه اپلیکیشن موبایل، و تحقیق و توسعه فناوری ایجاد شد. در هر کارگروه دانشجویان به هم آموزی (آموزش در کنار هم توسط ویدیوهای آموزشی معتبر در سطح جهانی) می پردازند.
با توجه به قابلیت گسترش این باشگاه در سایر دانشگاه ها، در پایان برای گسترش شبکه باشگاه های فناوری کل کشور از دانشگاه های دیگر دعوت شد تا به این مجموعه بپیوندند.
از ویژه برنامه های این جشن می توان به اجرای موسیقی زنده توسط دانشجویان دانشگاه، مسابقه، اهدای جایزه و یادبود و برش کیک در انتهای برنامه بود.
توضیح اینکه، استادان گروه مدیریت اطلاعات سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران دکتر شراره رستم نیاکان، دکتر زهرا سادات آزاد منجیر و اساتیدی از دانشگاه های میهمان حضور داشتند.

 

  • گروه خبری :
  • کد خبر : 251198
مرضیه خضری
تهیه کننده:

مرضیه خضری