یکشنبه 15 مهر 1403
لوگو

دانشکده علوم پیراپزشکی

دانشگاه علوم پزشکی تهران

Enter your desired term to search
  • تاریخ انتشار : 1402/05/02 - 00:15
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 166
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری اولین کارگاه مهارتکده علوم پیراپزشکی

اولین کارگاه مهارتکده علوم پیراپزشکی با محوریت هوش مصنوعی، برگزار شد.

اولین کارگاه مهارتکده علوم پیراپزشکی با محوریت هوش مصنوعی، برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشکده علوم پیراپزشکی اولین کارگاه مهارتکده علوم پیراپزشکی با محوریت هوش مصنوعی و عنوان "ابرمدل های زبانی،  ChatGPT و کاربردهای آن در علوم پزشکی " سه شنبه 27 تیر 1402 بصورت حضوری و مجازی با مشارکت 97 نفر در دانشکده علوم پیراپزشکی برگزار شد. 
در بخش اول این کارگاه، دکتر زهراسادات آزاد؛ عضو هیات علمی گروه مدیریت اطلاعات سلامت و انفورماتیک پزشکی، ضمن اشاره به انواع و سطوح هوش مصنوعی و پیشرفت های سریع اخیر آن در توسعه چت بات ها و سیستم هایی که قادر به درک زبان انسان و تعامل با او، تنها با با یک ورودی متنی (Prompt) به زبان طبیعی هستند، عملکرد این ابزارها را توضیح داد. دکتر آزاد با بیان اینکه کارکرد این ابزارها بر روی  ابرمدل های زبانی  استوار است، متدولوژی های توسعه مدلسازی زبان و ابرمدل های زبانی، انواع و کاربردهای آنها در علوم پزشکی را تشریح کرد.      
سپس در بخش دوم کارگاه، فاطمه لطفی؛ دانشجوی دکتری تخصصی انفورماتیک پزشکی به تشریح تکنولوژی و سازوکار ابزارهایی که تنها با یک ورودی متنی (Prompt) به زبان طبیعی انسان، وظایف بسیاری را در امور تخصصی و روزمره انجام داده و تسهیل می کنند، پرداخت.
  • گروه خبری :
  • کد خبر : 240549
زهرا شهماری
Author:

زهرا شهماری

تصاویر

0 Comments for this article

comment

Post your comment:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
Theme settings