• تاریخ انتشار : 1402/09/29 - 07:44
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 192
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

انعقاد تفاهم نامه مشترک دانشکده ‌پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با دانشکده علوم پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران

تفاهم نامه مشترک دانشکده ‌پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با دانشکده علوم پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، به امضای روسای هر دو دانشکده رسید.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده علوم پیراپزشکی، تفاهم نامه مشترک دانشکده ‌پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با دانشکده علوم پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور دکتر شعبان علیزاده، رئیس دانشکده علوم پیراپزشکی تهران و دکتر حسین فهیمی دانشکده ‌پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران و سایر اعضا، سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ در سالن جلسات دانشکده علوم پیراپزشکی برگزار شد.
دکتر علیزاده ضمن خوش آمدگویی به اعضای حاضر در جلسه در توضیح یکی از رویکردهای اصلی دانشکده، آن را دانشکده‌ای بدون مرز و محدودیت در توسعه همکاری‌های علمی، پژوهشی و درمانی با بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی دیگر خواند وی افزود: شروع و پیگیری همکاری بین سازمان ها واحد ها، فرصت مغتنمی است در جهت رشد و تعالی طرفین که این مهم در خصوص همکاری در حوزه رشته فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی در بعد ملی با مرکز اورژانس کشور و تهران مشاهده شد که تجربه و دستاوردهای ماندگاری بر جای گذاشت همچنین در حوزه آزمایشگاهی نیز همکاری‌های خوبی با معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران و بیمارستان‌های مختلف صورت گرفت که موفقیت های بسیار ارزشمندی برای دانشکده به ارمغان آورد.
وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران؛ دانشگاهی بسیار توانمند و داری اساتید به نام و صاحب سبک است که با توجه به حس مشترک پیشرفت، مشارکت و حرکت رو به جلو، این تفاهمنامه قدم بزرگی در نیل به سمت این هدف می‌باشد. رئیس دانشکده در ادامه گزارش جامعی از ظرفیت اساتید کادر هیئت علمی، گروه‌های آموزشی، رشته‌های تحصیلی و دانشجویان دانشکده علوم پیراپزشکی ارائه کرد.
دکتر حسین فهیمی، رئیس دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، ضمن تشکر از توضیحات دکتر علیزاده با اشاره به همکاری‌های صورت گرفته بین دو دانشکده در گذشته، آنها را مایه پیشرفت و بسیار ارزشمند دانست. وی در ادامه به عقبه و تجربیات دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرده و افزود: با افزایش این همکاری‌ها و انعقاد تفاهمنامه قطعاً در مسیر توسعه و تعالی رشته‌ها، کادر هیئت علمی و افزایش کیفیت آموزش بالینی این دانشکده، بسیار حائز اهمیت است. وی همچنین همکاری با دانشکده علوم پیراپزشکی و گروه فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی در برگزاری مصاحبه داوطلبین رشته فوریت های پزشکی را تجربه‌ای بسیار سودمند و با ارزش خطاب کرد. ایشان در ادامه توضیحات جامعی در خصوص گروه‌های آموزشی، کادر هیئت علمی، روند آموزش بالینی دانشجویان، بیمارستان‌ها و مراکز تحقیقاتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، بیان کرد.
دکتر مرجان قاضی سعیدی ؛ معاون آموزشی دانشکده علوم پیراپزشکی، گفت: نگاه دانشگاه علوم پزشکی تهران نگاهی ملی و بین المللی است و همواره در تلاش هستیم که ارتقا سطح علمی و پژوهشی کشور از طریق ارتقای سطح علمی دانشگاهی برقرار گردد. وی در ادامه از انعقاد این تفاهمنامه ابراز خوشحالی کرد و افزود: امیدواریم با این اتفاق شاهد پیشرفت روزافزون و همکاری‌های ارزشمند بین دو دانشکده باشیم.
دکتر افضل شمسی ؛ مدیر گروه آموزشی فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی دانشکده علوم پیراپزشکی، ضمن تشکر از ریاست و معاونت آموزشی دانشکده در حمایت و پیگیری در امر پیشبرد اهداف و چشم انداز این گروه آموزشی به برخی فعالیت های صورت گرفته از جمله: تعریف منابع آموزشی ویژه فوریتهای پزشکی جهت تدریس اصلاح مقطع کاردانی این رشته دوره آموزشی جمع‌بندی قبل از فارغ التحصیلی برگزاری دوره‌های تخصصی امداد هوایی، امداد کوهستان، موتورلانس و … در طی دوره تحصیلی، برگزاری دوره‌های مدون توانمندسازی اساتید، برگزاری دوره‌های ویژه روانشناختی و دوره های استاندارد ورزشی و آمادگی جسمانی اشاره کرد.
دکتر بهرام نیک منش؛ معاون پژوهشی دانشکده، ضمن خیر مقدم به اعضای حاضر، افزود: قطعاً بخشی از تفاهمنامه در حوزه پژوهشی می‌باشد که با استفاده از ظرفیت‌های موجود در دو دانشکده و همکاری‌های بین اساتید کادر هیئت علمی، شاهد پیشرفت‌ها و رویدادهای ارزشمندی به ویژه در حوزه طرح‌های پژوهشی مشترک خواهیم بود.
دکتر نسرین دشتی ؛ معاون بین الملل دانشکده نیز گزارشی از تحصیل دانشجویان بین‌الملل در دانشکده علوم پیراپزشکی تعداد مقاطع رشته‌های آموزشی و وضعیت آموزشی بالینی آنان ارائه داد و زمینه این همکاری را مایه رشد و پیشرفت در حوزه‌های مختلف دانست.
دکتر منیره عجمی؛ معاون پژوهشی دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، گفت: با توجه به صداقت و تلاش برای پیشرفت مشهود بین طرفین قطعاً با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در جهت پیشرفت و ارتقای سطح پژوهشی هر دو دانشکده قدم برداشته و با همکاری اساتید کادر هیئت علمی مسیر دستیابی به این مهم سریع‌تر و هموارتر خواهد بود.
دکتر طاهری؛ مدیر گروه آموزشی فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی دانشکده ‌پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، در خصوص برنامه‌ریزی دقیق رویدادها و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توانمندسازی نکاتی را مطرح نمود و سپس به بیان پیشنهادات خود در راستای پیشرفت و توسعه این گروه آموزشی در سطح کشور پرداخت.
در پایان جلسه در خصوص ارتباط موثر دانشجو در کلاس، محیط‌های بالینی و مراکز اورژانس تهران و کشور بحث و تبادل نظر صورت گرفت و تفاهم نامه همکاری دوجانبه به امضای روسای هر دو دانشکده رسید.
  • گروه خبری : حوزه ریاست,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 254444
کلمات کلیدی
مرضیه خضری
تهیه کننده:

مرضیه خضری