متن مورد نظر خود را جستجو کنید
  • تاریخ انتشار : 1402/03/28 - 06:38
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 226
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

کمیته ارزیابی و تحلیل سوالات آزمون برگزار شد

دکتر علیزاده: یادگیری و آموزش مداوم از الزامات محیط های آکادمیک است

دکتر علیزاده: یادگیری و آموزش مداوم از الزامات محیط های آکادمیک است
در کمیته ارزیابی و تحلیل سوالات آزمون، بر ضرورت اندازه گیری دقت و نارسایی های آن، بررسی کیفیت و نقاط قوت و ضعف آزمون ها تاکید شد.
در این نشست که 27 خرداد 1402 برگزار شد، دکتر شعبان علیزاده، رییس دانشکده علوم پیراپزشکی، ارائه بازخورد در خصوص طراحی سوالات آزمون و فرهنگ سازی برای پذیرش این بازخورد ها را ضروری خواند و گفت: در محیط های آکادمیک باید بتوانیم تعامل بهتری داشته باشیم و از پیشنهادات سازنده دیگران استقبال کنیم.
وی افزود: یادگیری در محیط دانشگاهی، از اصول است و اگر مسیری را به درستی نمی دانیم می توانیم در این زمینه آموزش های لازم را ببینیم. آموزش مداوم از الزامات است و نباید در این زمینه کوتاهی کنیم. 
رییس دانشکده علوم پیراپیزشکی، سپس به تغییر استانداردهای طراحی سوالات آزمون اشاره کرد و گفت: این استانداردها پیوسته در حال تغییر هستند و لذا در این زمینه نیازمند روزامد سازی هستیم چرا که مسئله ای علمی است.
دکتر علیزاده، در بخش دیگری از سخنان خود، ارائه بازخورد جمعی و عمومی نسبت به ارزیابی طراحی سوالات گروه های آموزشی مختلف را در بهبود آن موثر دانست و تصریح کرد: این ارزیابی ها می تواند در شورای آموزش دانشکده به صورت ویژه مطرح و از نظرات گروه های دیگر نیز در این خصوص استفاده شود. 
دکتر علیزاده از دفتر توسعه آموزش دانشکده خواست تا بر اساس نتایج ارزیابی سوالات آزمون، در صورت لزوم، اقدام به برگزاری دوره های آموزشی در زمینه طراحی سوالات بنماید.
پیش به سوی سوالات استاندارد
در این نشست، دکتر زهرا زارع، مسئول دفتر توسعه آموزش دانشکده علوم پیراپزشکی، به ارائه گزارشی در زمینه استانداردهای جدید آزمون مطابق با شرایط MCQ (Multiple Choice Questions) پرداخت و گفت: هدف از تحلیل سوال های آزمون، بررسی تک تک سوالات و تعیین میزان دقت و نارسایی آنهاست. 
وی افزود: در تحلیل سوال های آزمون، نقاط قوت و ضعف یک آزمون و کیفیت همه سوال های آن تعیین می شود. بنابراین لازم است مدرسین، پس از اجرای هر آزمون، سوال های آن را تحلیل و با استفاده از نتایج حاصل از آن به تجدید نظر در آزمون و بهبود کیفیت سوال ها برای استفاده های بعدی اقدام کنند.
  • گروه خبری : معاونت آموزشی
  • کد خبر : 236475

تصاویر

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات پس زمینه