سه شنبه 12 تیر 1403
لوگو

دانشکده علوم پیراپزشکی

دانشگاه علوم پزشکی تهران

  • تاریخ انتشار : 1403/02/19 - 10:01
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 84
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری جلسه هم‌اندیشی استادان با عنوان «اخلاق کاربردی» در دانشکده علوم پیراپزشکی

به همت مدیریت هم‌اندیشی استادان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، جلسه هم‌اندیشی استادان با عنوان «اخلاق کاربردی» روز دوشنبه 17 اردیبهشت 1403، در سالن جلسات دانشکده ی علوم پیراپزشکی برگزار شد.

به گزارش روابط‌ عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ دانشکده علوم پیراپزشکی و به نقل از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، جلسه هم‌ اندیشی استادان با عنوان « اخلاق کاربردی» دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، با حضور دکتر گلمحمدی، در سالن جلسات دانشکدهٔ علوم پیراپزشکی برگزار شد.   دکتر گلمحمدی در ابتدا با اشاره به اینکه مسئلهٔ اخلاق محوری‌ترین مسئلهٔ بشری هست افزودند اگر ما در هر شغل و یا پست و مقامی باشیم قطعا بی‌نیاز از حوزهٔ اخلاق و آشنایی با اخلاق نیستیم و رفتارهای اخلاقی در واقع قوام و دوام جامعه را بوجود می‌آورد. ار روزی که بشر آفریده شد قبل از اینکه به هیچ موضوع دیگری فکر کنند اولین مسئله‌ایکه مورد نظر قرار گرفت مسئلهٔ اخلاق بود.  
ایشان در ادامه افزودند بعید است شما دانشی را پیدا کنید که به اندازه و گسترهٔ اخلاق باشد. هیچ دانشی در دنیا وجود ندارد که به گستردگی حوزهٔ اخلاق باشد در هر حوزه‌ایکه وارد می‌شویم یک موضوع خاص وجود دارد مثلا در دامپزشکی حیوان، در گیاهپزشکی گباه ولی وقتی وارد حوزهٔ اخلاق می‌شویم همهٔ رفتارهای بشری در نظر گرفته می‌شود و گستره‌اشبسیار زیاد میباشد. هر کاری که ما انجام بدهیم یا ندهیم در این حوزه قرار می‌گیرد    وی در ادامه اظهار داشت: بهمین علت است که اخلاق در جامعهٔ کنونی به یک مسئلهٔ بسیار مهم تبدیل شده است بجهت اتفاقاتی که در دنیای مدرن در حال رخ دادن است. متاسفانه به یک گزارش که به رصد اخلاق جامعه کنونی ما پرداخنه است بر اساس این آمار یکه منتشر شده ما در بعضی از مولفه‌های اخلاق نزول داشته‌ایممثل: صداقت، فریبکاری، خیانت و…    ایشان در ادامه افزودند وقتی که از مردم سئوال کردند کدامیک از اقشار بیشتر اخلاق مدار هستند مردم به معلمان و پزشکان اشاره کرده بودند. معلمان که رسالت تربیت جامعه را برعهده دارند همچنان از نظر مردم اخلاق مدارترین اقشار جامعه را تشکیل می‌دهند. مرحوم آقای دکتر علی بابائی یک کتابی دارند تحت عنوان قشربندی اجتماعی. ۷۰ شغل را برحسب اعتبار و مقام از مردم سئوال کرده بودند جالب هست که معلمان در جایگاه اول قرار گر فته بودند با اینکه مقامات دیگر سقوط کردند ولی معلمان و پزشکان همچنان در رتبهٔ یک و دو قرار گرفتند. دانشجوئی که به ما مراجعه می‌کند   ما را اولا برحسب معلم اخلاق و بعنوان یک الگو نگاه می‌کند.     در پایان جلسه آقای دکتر گلمحمدی به سؤال‌ های استادان حاضر در جلسه در حوزه اخلاق پاسخ داد.
 
 
 
 
  • گروه خبری : هوشبری و فوریت های پیش بیمارستانی
  • کد خبر : 265175
مرضیه خضری
تهیه کننده:

مرضیه خضری