سه شنبه 12 تیر 1403
لوگو

دانشکده علوم پیراپزشکی

دانشگاه علوم پزشکی تهران

  • تاریخ انتشار : 1402/02/24 - 11:26
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 338
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

دفاع پایان نامه

دفاع از پایان نامه نفیسه رضائی دانشجوی دکترای تخصصی کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی دانشکده علوم پیراپزشکی

نفیسه رضائی دانشجوی دکترای تخصصی کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی دانشکده علوم پیراپزشکی از پایان نامه خود دفاع کرد.

نفیسه رضائی دانشجوی دکترای تخصصی کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی دانشکده علوم پیراپزشکی از پایان نامه خود دفاع کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده پیراپزشکی، نفیسه رضائی دانشجوی دکترای تخصصی کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی این دانشکده از پایان‌نامه خود با عنوان " طراحی و اعتبارسنجی مدل تولید محتوای اطلاعاتی آموزشی پرستاران و بیماران با استفاده از فناوری واقعیت افزوده در بخش مراقبت‌های ویژه قلب باز"  دفاع کرد.

براساس استانداردهای کتابخانه های بیمارستانی مصوب سال 2007 در کتابخانه ملی پزشکی آمریکا، ارائه محتوای اطلاعاتی آموزشی به بیماران و کادر درمان در شرح وظایف کتابداران بیمارستانی مصوب گردیده است. با توجه به وظایف و توانایی کتابداران پزشکی درخصوص دسترسی به اطلاعات صحیح پزشکی و تعیین نیازهای اطلاعاتی بیماران و کادر درمان، وجود نیاز به تولید محتوای اطلاعاتی آموزشی مناسب جهت آموزش به بیماران و پرستاران شاغل در واحدهای مراقبتهای ویژه قلب باز احساس گردید. لذا اقدام به طراحی مدل های آموزش بیماران به صورت قبل از عمل و بعد از عمل و آموزش پرستاران شامل مراقبتهای ویژه در آی سی یو قلب باز با توجه به فناوری واقعیت افزوده برای کمک به آموزش بهتر مد نظر قرار گرفت.

با توجه به ثاثیرگذاری مثبت محتواهای آموزشی تولید شده مبتنی بر مدل‌های آموزشی طراحی شده به منظور آموزش پرستاران مراقبت‌های ویژه قلب باز و بیماران مراقبت‌های ویژه قلب باز، این مدل‌ها می‌توانند به عنوان الگویی برای تولید محتوای آموزشی برای سایر اعضای کادر درمان مشغول در قسمتهای مختلف بیمارستان و نیز بیماران در بیماری‌های متفاوت مورد استفاده قرار گیرد و به عنوان الگویی در تدوین محتواهای آموزشی برای کتابداران بیمارستانی که وظیفه تهیه محتوای آموزشی برای کادر درمان و بیماران بیمارستان را برعهده دارند مورد استفاده قرار گیرد.

دکتر لیلا شاهمرادی، دکتر میترا ذوالفقاری اساتید راهنمای این پژوهش بودند. دکتر بابک منافی استاد مشاور و دکتر رضا صفدری، دکتر فاطمه شیخ شعاعی، دکتر لیلا نعمتی انارکی، دکتر بهزاد ایمنی، داوری این پژوهش را بر عهده داشتند.

 

  • گروه خبری : دفاع,کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی
  • کد خبر : 234520
زهرا شهماری
تهیه کننده:

زهرا شهماری

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *